جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن اداری با فریم آلومینیومی
فهرست مطالب

آخرین مقالات

مزایای کلیدی پارتیشن های اداری

پارتیشن اداری با فریم آلومینیومی

فهرست مطالب

یکی از مسائل مهم مربوط به محوطه های کاری و اداره ها، نحوه چیدمان آن ها است؛ چرا که نوع چیدمان فضاها نقش مهمی در نحوه کار کردن کارکنان ایفا می کند. معمولا یکی از اموری که برای محیط های کاری مشکل ساز است، نحوه تقسیم بندی آن است.

یکی از شناخته شده ترین و همین طور پر استفاده ترین روش های تقسیم بندی فضاها، ساخت دیوار است. ساخت دیوار یکی از راه های قدیمی است که هنوز هم توسط افراد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد؛ با این حال، ساخت دیوار می تواند سخت و زمان بر باشد و همین طور می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

همین معایب و مشکلاتی که ساخت دیوارها به وجود می آورند به یک دلیل برای ساخت یک وسیله جایگزین شد. یکی از بهترین وسیله ها برای تقسیم بندی محوطه ها که هیچ کدام از معایب دیوارها را نداشتند و حتی مزایای جدیدی هم ارائه دادند، پارتیشن ها بودند.

از زمان ساخته شدن اولین پارتیشن ها تا به الان، آن ها با شکل ها، رنگ ها و جنس های متفاوتی ساخته شدند و همین مسئله باعث شد تا آن ها بتوانند برای محیط های مختلف و با کاربردهای مختلف استفاده بشوند.

یکی از انواع پارتیشن ها که امروزه به یکی از روش های مدرن و محبوب برای تقسیم بندی محیط های کاری، پارتیشن های اداری هستند. پارتیشن های اداری مدتی می شود که به یک جایگزین بسیار خوب و مناسب برای دیوارها تبدیل شده اند. دلیل این جایگزینی مزایایی بود که پارتیشن های اداری ارائه می دادند.

در ادامه مطلب چند مورد از مزایای پارتیشن های اداری نوشته شده است.

روشنایی بیشتر محیط

پارتیشن های اداری، به دلیل شفافیت فوق العاده ای که دارند می توانند نورهای خارجی را از خودشان عبور دهند و باعث می شود تا شما برای روشن کردن محیط های داخل، نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی استفاده نکنید. زمانی که محوطه ها با استفاده از نورهای طبیعی روشن شوند، دو مزیت برای شما به ارمغان می آید. نور طبیعی می تواند یک حس شادی و نشاط را وارد جو محیط کند و نحوه کارکرد و بازدهی کارمندان را چندین برابر افزایش دهد. همچنین همان طور که گفته شد روشنایی دفاتر کاری به وسیله نور طبیعی، باعث می شود تا شما کم تر مجبور به استفاده از چراغ ها و لامپ ها می شود و در نتیجه، هزینه های بیشتری بابت مصرف انرژی پرداخت خواهید کرد.

تقسیم فضا، به حالت دلخواه

یکی از امکانات فوق العاده ای که پارتیشن اداری برای شما به ارمغان می آورد، قابلیت نصب و برداشتن آسان و انعطاف پذیر آن است. برخلاف دیوارها، پارتیشن های اداری در هنگام جایگذاری و برداشته شدن، سختی زیادی ندارند و شما می توانید هر زمانی که می خواهید، آن ها را جا به جا کرده و یا از محیط خود حذف کنید.

شما می توانید بر طبق سلیقه و خواسته خودتان، پارتیشن ها را در هر بخشی از فضای کاری خود قرار دهید و هر زمانی که لازم بود، می توانید آن ها را در کم ترین زمان و بدون هیچ هزینه ای جا به جا کرده و یا به طور کلی بردارید.

از آنجایی که پارتیشن های اداری در اندازه ها و ابعاد مختلفی ساخته می شوند، پس آن ها می توانند برای تقسیم بندی هر دفتر و محل کاری و با هر متراژی، به کار بروند.

افزایش زیبایی محیط

پارتیشن ها به دلیل طرح ساده و زیبایی که دارند، می توانند یک زیبایی خاص و جذاب را به محیط شما ببخشند. به همین دلیل است که می توانند با هر نوع فضایی مطابقت داشته باشند. البته به دلیل تنوع زیاد شیشه ها در طرح و رنگ، شما می توانید از پارتیشن های ساخته شده با شیشه رنگی و همین طور پارتیشن های طرح دار با طرح لوگوی برند و شرکتتان، نیز استفاده کنید که باعث جذاب تر شدن و زیباتر شدن فضای کارتان می شود.

همان طور که گفته شد پارتیشن های اداری به دلیل شفافیت بالایی که دارند می توان نورهای خارج از محیط را به داخل راه دهند؛ با در نظر گرفتن این مورد اگر از پارتیشن های ساخته شده با شیشه های رنگی استفاده کنید، نورهای گذرکننده از پارتیشن ها به رنگ شیشه ها در می آیند و زیبایی محیط را چند برابر می کنند.

مقرون به صرفه بودن

پارتیشن های شیشه ای نسبت به سایر روش های تقسیم بندی فضا، بسیار ارزان تر است و علاوه بر آن، دردسرها و سختی کمتری هم دارد. پارتیشن ها اجسام سبکی هستند که می توانند در هر جایی نصب شوند و به همین خاطر، کاربردهای بیشتری نسبت به ابزارهای جداسازی دیگر مانند دیوارها خواهند داشت. یکی دیگر از مزایای پارتیشن ها، راحتی آن ها در برداشته آن ها است؛ شما هر زمانی که دیگر نیازی به آن پارتیشن ها نداشته باشید، می توانید به تنهایی و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته ای آن ها را بردارید.

پارتیشن اداری شیشه ای

ایجاد تاثیرات مثبت در محیط کاری

استفاده از پارتیشن های اداری می تواند تاثیرات بسیار فوق العاده و باور نکردنی بر روی محیط کار کارمندان بگذارد. همان طور که گفته شد پارتیشن های اداری می توانند احتیاج شما را به نورهای مصنوعی تا حد امکان کاهش داده و با استفاده از نورهای طبیعی فضای کار را روشن تر کنند و باعث افزایش انرژی و نشاط کارمندان شوند. علاوه بر این پارتیشن ها می توانند این امکان را در اختیار کارمندان و کارکنان قرار دهند که آن ها دیگر همکاران خود را هنگام کار مشاهده کنند و از نحوه کار آن ها با خبر شوند. با وجود این تاثیرات مثبت، کارمندان می توانند با احساس آرامش و راحتی بیشتری فعالیت کنند و کم تر دچار اضطراب و یا خستگی شوند.

نگهداری بسیار آسان

نگهداری کردن از پارتیشن های اداری شیشه ای آن قدرها هم کار سختی نیست. بر خلاف دیوارها که به شستشوی مداوم و رنگ کاری احتیاج دارند و همین طور شستن آن ها نیز کار ساده ای نیست، اما پارتیشن ها را می توان به سادگی و بدون نیاز به تجهیزات زیادی و فقط تنها با استفاده از مواد شوینده و دستمال تمیز کرد. با وجود این که امکان شکسته شدن پارتیشن های شیشه ای وجود دارد اما بهتر است بدانید که پارتیشن های ساخته شده با شیشه های سکوریت، امنیت بسیار بالایی دارند و چندین برابر بیشتر از شیشه های معمولی در برابر ضربه های سخت و محکم مقاومت می کنند. یکی نکته دیگر که بهتر است از آن مطلع شوید این است که شیشه ها در صورت شکسته شدن و تکه های بزرگ و تیزی تبدیل می شوند و ممکن است آسیب های زیادی بزنند و به همین دلیل، بسیار خطرناک هستند؛ اما شیشه سکوریت علاوه بر این که به سادگی شکسته نمی شوند، در صورت شکسته شدن به تکه های بسیار ریزی تبدیل می شوند و نمی توانند خطر زیادی داشته باشند.

عایق صدا بودن

اکثر مردم برای تقسیم بندی یک محیط و تقسیم آن به چند فضای مجزا که عایق صدا باشد، از دیوارهای خشک استفاده می کنند. با وجود این که این دیوارها می توانند بسیار مناسب باشند، اما همان طور که گفته شد ساخت آن ها هزینه های زیادی خواهد داشت و این پایان ماجرا نیست؛ دیوارهای خشک، علاوه بر هزینه های زیادی که دارند، دردسرهای زیادی را هم برای شما پدید خواهند آورد. ساخت تنها یک دیوار کوچک، می تواند چندین روز طول بکشد و آلودگی های زیادی را به وجود بیاورد و برای همین، شما پس از ساخته شدن کامل دیوارها، نیاز به تمیزکاری و نظافت پیدا خواهید کرد. همچنین ساخت دیوار در محل کار و ادارات سر و صدا و آلودگی صوتی زیادی ایجاد کرده و مطمئنا برای کار کردن کارمندان مزاحمت ایجاد می کند و تمرکز آن ها را از بین می برد. اما خبر خوب این است که پارتیشن های اداری علاوه بر روش نصب و جا به جایی ساده و سریعی که دارند، می توانند بسیار عایق صدا باشند. در واقع نوعی از پارتیشن های اداری خاص در بازار موجود است که بسیار عایق صدا بوده و می توانند یک فضای کاملا شخصی و خصوصی را برای کارمندان و کارکنان شما به ارمغان بیاورند. این نوع از پارتیشن ها به خصوص برای ساخت اتاق های ملاقات، اتاق های کنفرانس و همچنین جلسات مناسب بوده و می توانند جلوی هر گونه صدای اضافی احتمالی، که ممکن است برای یک فضای آرام کاری مناسب نباشند، را بگیرند.

دوام فوق العاده بالا

پارتیشن ها یکی از المان های با دوام هر محیطی خواهند بود. با وجود این که ممکن است بخش های هر ساختمانی، مانند دیوارها، سقف ها و … هر از چند گاهی نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا می کنند، اما پارتیشن ها اصلا این گونه نیستند. پارتیشن ها تا زمانی که آسیب خیلی شدیدی نبینند و در هنگام استفاده از آن ها، تنها کمی احتیاط شود، به این زودی ها خراب نخواهند شد و شما هیچ نیازی به تعمیر و یا تعویض آن ها پیدا نخواهید کرد. شما می توانید پارتیشن های اداری را، از هر جنس و مدلی که باشند، تا زمانی که به آن ها نیاز دارید استفاده کنید و هیچ نگران خراب شدن و یا آسیب دیدن آن ها نباشید. تنها بخشی از پارتیشن ها که کمی آسیب پذیر است، بخش صفحه های شیشه ای آن ها است که ممکن است کمی شکننده باشد؛ همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، می توانید از پارتیشن های ساخته شده با شیشه ای سکوریت استفاده کنید، چرا که آن ها در برابر ضربات چندین برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی هستند و همچنین در مقابل حرارت هایی با دما بالا و مخرب نیز مقاومت می کنند. همچنین آن ها در صورت شکسته شدن، به ضربه های بسیار ریز و کوچکی تبدیل شده و به هیچ وجه نمی توانند به کسی آسیبی بزنند و خطرناک باشند. یکی از مزایای دوام بالای پارتیشن های اداری، امکان شما برای فروش دوباره آن ها به عنوان پارتیشن های دست دوم و با قیمت کم تر است. اگر تغییراتی در محل کار شما به وجود آمد و شما دیگر نیازی به پارتیشن ها نداشتید، می توانید آن را فروخته و مقداری از پول خرید آن را به دست بیاورید. به دلیل مقاومت و دوام بالای این پارتیشن ها در مقابل آسیب های گوناگون، آن ها مشکلی نخواهند داشت و می توانید به راحتی آن ها را به فروش برسانید.

پس می توان به این نتیجه رسید که با خرید پارتیشن های اداری می توان یک ابزار مطمئن جهت تقسیم بندی و بخش بندی محیط کاری داشت.

پارتیشن اداری با فریم خاکستری رنگ

ایجاد نمای مدرن و جدید

پارتیشن های مدرن قدمت چندان زیادی ندارند و به همین دلیل، بیشتر مناسب طرح های امروزه و مدرن ساخته شده اند. امروزه بیشتر دکوراسیون های مدرن از ابزارهای دکوراتیو شفاف و شیشه ای مانند آینه های رنگی (آینه دودی، مسی، رزگلد و …)، شیشه رنگی، کابین دوش، شیشه های لاکوبل، شیشه های بین کابینتی، نرده های شیشه ای و … استفاده می کنند.

در صورتی که شما هم علاقه مند به به کار بردن طرح های مدرن و المان های دکوراتیو جدیدتر و امروزی در محل کار خود هستید، می توانید این نوع پارتیشن ها را در محل کار خود قرار دهید. با این کار یک طرح شیشه ای جذاب را در اداره و یا شرکت خود فراهم می کنید که می تواند زیبایی آن را چندین برابر افزایش دهد. همچنین برای تکمیل کردن این دکوراسیون ها می توانید از وسیله های مدرن دیگری که جلوه های مشابهی با پارتیشن های شیشه ای دارند، مانند آسانسورهای شیشه ای، نرده شیشه ای، شیشه های دیوارپوش و کلی چیزهای دیگر برای تزئین محل کارتان بهره ببرید. همچنین یکی دیگر از انتخاب های پیش روی شما برای دکوراسیون، ساخت بالکن شیشه ای است که یک زیبایی فوق العاده خاص را ایجاد خواهد کرد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x