جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شیشه-مات-ارتفاع-بهینه
فهرست مطالب

آخرین مقالات

کاربرد شیشه رنگی مات

شیشه-مات-ارتفاع-بهینه

فهرست مطالب

شیشه های مات اصطلاحی عام برای شیشه های تزئینی و شفاف هستند که دید را مبهم می‌­کنند، اما هنوز اجازه می­‌دهند تا نور پخش شده از طریق آن فیلتر شود.

شیشه رنگی مات سفارشی یک انتخاب برگزیده برای همه صاحبان خانه است که به حریم خصوصی و محرمانه بودن اهمیت می‌­دهند. از بین بردن شفافیت شیشه با محدود کردن پراکندگی نور، شیشه مات به طور گسترده ای در محیط تجاری و مسکونی استفاده می­‌شود. این شیشه ها شامل مجموعه ای شگفت انگیز از شیشه های مات با برش سفارشی است که تنها با هدف افزایش زیبایی و شیک بودن خانه شما تولید و طراحی شده است. ایجاد محیطی با ظرافت، شیشه مات یک انتخاب عالی برای جایگزینی شیشه برای حمام، پنجره ها و درها است. فرآیند تغییر سطح شیشه از شفاف به مات برای ایجاد ظاهری کدر است. این امر معمولا با اسیدشویی یا سندبلاست به دست می­‌آید.

شیشه های مات دارای طیف وسیعی از ویژگی های کاربردی در محیط های تجاری هستند، از جمله درهای داخلی و خارجی، حمام و آشپزخانه، صفحه های شیشه ای، پارتیشن های شیشه ای و نرده های شیشه ای استفاده می­‌شوند.

شیشه های مات شده چگونه تولید می­‌شوند؟

 معمولا به یکی از دو روش انجام می شود: یا به روش اسیدی است یا سندبلاست. روش انتخابی بستگی به پروژه شما دارد، اما در اینجا خلاصه ای سریع از دو روش را به شما می­‌دهیم.

شیشه های مات اسیدی یکی از قدیمی ترین تکنیک های تزئین شیشه است. هزاران سال پیش، صنعتگران کشف کردند که گرم کردن فلوریت، یک ماده معدنی با رنگ سبز عمیق، اسید هیدروفلوریک تولید می­‌کند که وقتی روی شیشه اعمال می­‌شود، لایه بالای شیشه را فرسوده می­‌کند و ظاهر آن را مات می­‌کند.

اخیرا، این روش توسط برای تزئین پنجره ها و درها در خانه های مسکونی، سالن ها، رستوران ها و مناطق عمومی استفاده می­‌شود. شیشه های مات را می‌­توان در سایه های مختلف سفید حک کرد و بر روی آن طلا و رنگ نقش بست تا حسی لوکس و گران قیمت ایجاد شود.

شیشه مات سندبلاست

اگر به دنبال شیشه ای کاملا مات با یک طرح ساده برای پروژه خود هستید، سندبلاست تجاری ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. سندبلاست می­‌تواند به صورت ماشینی یا دستی انجام شود و شامل برخورد ذرات ماسه با فشار بالا در شیشه است که سطح شیشه را مات می­‌کند. عمق و شدت سندبلاست را نیز می­‌توان برای ایجاد سطوح مختلف کدورت کنترل کرد.

چگونه می توان بین شیشه های اسیدی و سندبلاست یکی را انتخاب کرد؟

شیشه های اسید شده برای طرح های پیچیده تر و تزئینی گزینه ای مناسب هستند. اسید ظاهری متمایز، صاف و ساتن  ایجاد می­‌کند که مات واقعی را به ارمغان می‌آورد. این فرایند یک طرح دائمی را به جا می­‌گذارد که به مرور زمان، خرد و فرسوده نمی‌­شود.  شیشه های اسیدی نیز نسبت به شیشه های سندبلاست کمتر مستعد اثر انگشت هستند و معمولا مقرون به صرفه تر از شیشه های سندبلاست هستند.

سندبلاست منجر به یک پایان ثابت و با کیفیت بالا می­‌شود و به طور کلی برای پروژه های بزرگتر مناسب تر است. در صورتی که اثر انگشت برای شما مشکل ساز است، مدل سندبلاست مناسب شما نمی­‌باشد. شیشه های سندبلاست نیز به طور کلی گرانتر از شیشه های اسید است.

نحوه سفارش شیشه های مات

هنگام سفارش شیشه های مات، باید مشخص کنید که به چه سطحی از کدورت نیاز دارید. ممکن است تصمیم بگیرید که یک شیشه کاملا شفاف را به شیشه 100 درصد کدر تبدیل کنید. انتخاب شما بستگی به هدف، میزان حریم خصوصی مورد نیاز شما و میزان نیاز به فیلتر کردن نور دارد. تولید شیشه معمولا بین 6 تا 8 هفته طول می­‌کشد.

شیشه پنجره مات

کاربردهای شیشه مات در محیط خانه و محل کار واقعا بی حد و حصر است و نقش مهمی در ایجاد فضای آرامش دارد. این پنجره های شیشه ای مات با استحکام و دوام بالا، انتخابی عالی برای هر مکان تجاری و مسکونی هستند. شیشه های حکاکی شده که در اندازه ها و شکل های سفارشی موجود است، می­ تواند به تبدیل یک منطقه نشیمن معمولی به مکانی فوق العاده و از نظر زیبایی کمک کند. افراد می­‌توانند تا میزان شفافیت مورد نظر را بدست آورند و از ایمنی و حریم خصوصی خانواده محافظت کنند. شیشه مات یک انتخاب عالی برای پنجره ها و درهای اداری است و به طور گسترده در اتاق های جلسات و مناطق کنفرانس که حریم خصوصی در آن ها بسیار مهم است استفاده می­‌شود.

درب شیشه ای مات

برخی درب ها از بافت شیشه مات ساخته شده اند زیرا زیبایی ظاهری آن ها کاملا با نیازهای طراحی مدرن مطابقت دارد. ویژگی باور نکردنی عایق صدا شیشه، محیطی آرام ایجاد می­‌کند و یخ زدگی به دستیابی به سطح مورد نیاز از حریم خصوصی کمک می‌­کند. بسیاری از روندهای طراحی شگفت انگیز وجود دارد که کاملا با درب شیشه ای مات شده مدرن مطابقت دارد و مطمئنا برای دوستداران طراحی معاصر محصولی قابل توجه است.

تزئین راهرو با شیشه مات

در دنیای طراحی امروزی، تزئین راهرو و راه پله یکی از اقدامات طراحی دکوراسیون است. راه پله مدرن با شیشه های مات یا شفاف یک افزودنی عالی برای خانه های شیک و محیط کار حرفه ای است. ظاهر بی نظیر راه پله را پر جنب و جوش و شاداب می­‌کند. استفاده از یک شیشه معمولی نمی‌­تواند سطح یکسانی را ایجاد کند و بیشتر از شیشه مات در راه پله مدرن شده از فلز و سایر مصالح استفاده می­‌شود.

شیشه شفاف مات برای درب ها و جداکننده های کشویی

هدف اصلی جداکننده این است که احساس حریم خصوصی و محرمانه بودن را در فضای زندگی ایجاد کند و شیشه های مات با حفظ سطح بالای ظرافت به دستیابی به همان سطح از حریم خصوصی کمک می­‌کند. درها و جداکننده های کشویی به زیبایی کلی فضای زندگی کمک می­کنند و مطمئنا می­‌توانند فضای کلی خانه را افزایش یا کاهش دهند. شیشه های دارای اسید حکاکی شده کمک می‌­کنند تا طرحی مدرن و استثنایی ایجاد شود که شیشه های مات را به انتخابی محبوب و مورد علاقه صاحبان خانه تبدیل می­‌کند و مناسب برای افرادی که در محیط داخلی خود به حریم خصوصی و پیچیدگی احتیاج دارند مناسب است.

شیشه مات در طراحی داخلی

شیشه مات تقریبا نوری را که در اتاق به آن پرتاب می­‌شود منعکس می­‌کند. بهترین حالت برای حمام، پنجره و اتاق زیر شیروانی است. شیشه مات یکی از شیشه های مات مورد اعتماد است که به طراحی های تزئینی هر خانه کمک می­‌کند.

شیشه های مات زمانی که به عنوان پنجره و درهای مات استفاده می­‌شود، به راحتی تمیز می­‌شوند. اغلب اوقات می­توان آن را سفارشی کرد، که متناسب با نیازهای دکوراسیون داخلی هر اتاق با الگوها و طرح های رنگی مطابقت دارد. شیشه مات دارای لایه ای است که در هوای شدید محافظت لازم را انجام می‌­دهد. علاوه بر این، به ایجاد فضایی ایمن نیز کمک می­‌کنند. واقعیت این است که شیشه مات، دیدن هر چیزی را در پشت شیشه برای هر کسی دشوار می­‌کند، علاوه بر این زیبایی را در محل شما ایجاد می­‌کند. یک شیشه مات کمک می­‌کند تا آن ها را از گرد و غبار و آوار محافظت کند و فضایی باز را به وجود می­‌آورد.

پنجره های بلند و سقفی در اتاق زیر شیروانی اجازه می­دهد تا مقدار زیادی نور خورشید وجود داشته باشد. به جای افزودن سپر جداگانه به این پنجره ها، یک شیشه مات به جلوگیری از ورود اشعه های اضافی خورشید به اتاق کمک می ­کند. به همین دلیل پنجره های مات می ­توانند ایده خوبی برای کتابخانه خانه و دفاتر خانه شما باشند. این ها باعث می ­شوند که نور ملایمی در اتاق پخش شود و در عین حال حریم خصوصی در محل کار شما حفظ شود. شیشه مات همچنین می­ تواند الگوها و طرح هایی را داشته باشند که باعث می­ شود جلوه تزئینی به صفحه نمایش ببخشد. همچنین در انواع مختلف شیشه مات موجود هستند و افراد می­ توانند این شیشه ها را سفارشی سازی کنند.

همچنین بخوانید:

تولید شیشه

شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x