جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فهرست مطالب

آخرین مقالات

شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

نقش شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی چیست؟

شیشه های رنگی به دلیل تنوع رنگی زیادی که دارند و همچنین به دلیل اینکه از مقاومت خوبی برخوردار هستند در طراحی داخلی بسیار استفاده می­‌شوند. در دکوراسیون داخلی برای ایجاد یک فضای مدرن و زیبا از این شیشه ها بسیار استفاده می­ شود. شیشه ها به طور کلی کاربردهای مختلفی دارند و برای هدف های مختلف مورد استفاده قرار می­ گیرند. یکی از مدل های شیشه که بسیار پر کاربرد هستند شیشه های رنگی می ­باشند که در دکوراسیون داخلی در قسمت های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد.
شیشه های رنگی به طور کلی به دو روش مختلف تولید می­‌شوند:

  • در اولین روش برای تولید شیشه رنگی یک شیشه سفید را که فاقد رنگ است در شیشه ذوب شده رنگی قرار می­ دهند تا در دو طرف آن رنگ پخش شود.
  • در دومین روش در هنگام ساخت شیشه، افزودن برخی مواد شیمیایی، رنگ های خاصی را به شیشه اضافه می‌کند و از این طریق شیشه رنگی به وجود می­ آید. برای مثال با اضافه کردن اکسید مسی رنگ قرمز به شیشه اضافه می‌­شود.

بخش بیشتر استفاده از این شیشه های رنگی در دکوراسیون داخلی می­‌باشد. یکی از شیشه های رنگی که در ساختمان ها برای دکوراسیون استفاده می­‌شود شیشه لاکوبل نام دارد. در ادامه با این شیشه های رنگی بیشتر آشنا خواهیم شد.

شیشه لاکوبل

یکی از شیشه های رنگی شیشه لاکوبل نام دارد که جزو با کیفیت ترین و بهترین نوع شیشه است و با رنگ های اروپایی به وجود می‌­آید. از ویژگی‌های شیشه لاکوبل می‌توان به مقاومت و سختی بالا و چسبندگی زیاد نام برد که هدف از آن ها مورد استفاده قرار گرفتن در ساختمان ها و منازل است.

این شیشه های رنگی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می­‌شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. می‌توان آن ها را در هر نوع سبک استفاده کرد تا جلوه ای زیبا به محیط بدهند این شیشه ها کمک می‌­کنند تا فضای داخلی ساختمان ها بیشتر از آنچه که هست به نظر برسد. با این کار همچنین نور بیشتری در داخل ساختمان منتشر می­‌شود. فضای داخلی شما می‌تواند روشنایی خوبی داشته باشد به همین دلیل علاوه بر زیبایی کاربرد های دیگری نیز دارد.

این شیشه ها تنها در یک طرف دارای رنگ می‌­باشند. در هنگام ساخت شیشه های رنگی لاکوبل یک طرف آن را رنگ ‌مورد نظر را قرار می­‌دهند و در طرف دیگر آن را با یک لایه ورق pvc لمینت شده که به عنوان نوعی از پوشش محافظتی برای شیشه قرار می­‌دهند. به همین دلیل است که مقاومت این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی بسیار بیشتر است. شما می­‌توانید این شیشه ها را در مکان های مختلف نصب و استفاده کنید. برای مثال در اداره ها، منازل، محیط های اداری، دکوراسیون بیرونی ساختمان ها و … استفاده کرد.

شیشه های رنگی هوشمند

این نوع شیشه ها امکانات بیشتری را به شما ارائه می­‌دهند و همچنین به زیباسازی ساختمان یا منازل شما کمک می­‌کنند. این شیشه ها قابلیت این را دارند تا بتوانید میزان نوری که می‌خواهید را به داخل فضای خود وارد کنید.

طبق آزمایشات انجام شده یک سوم از انرژی مصرفی که برای تولید سرما یاد گرما در فصول مختلف استفاده می­‌کنید. توسط شیشه ها به هدر می­‌رود، برای همین شیشه هوشمند به کمک شما آمده است تا این مشکل را برطرف کند. به کمک شیشه ها در پنجره های دوجداره می­‌توانید از اتلاف انرژی جلوگیری کنید. این شیشه ها حالتی مات داشته و جذب نور بالایی دارند. از این شیشه ها می­توان در در جاهای مختلف استفاده کرد مانند ساختمان های اداری و شرکت ها و منازل و …

متریال مورد استفاده در شیشه رنگی

شیشه رنگی از متریال های مختلفی مانند طلا، آهن، اورانیوم و نقره ساخته می‌شوند و کاربردهای مختلفی را امروزه ارائه می­‌دهند. برای مثال برای بدست آوردن رنگ سبز در شیشه ها به آن مقداری آهن اضافه می­‌کنند. اما در مدل شیشه رنگی لاکوبل تولید آن متفاوت است، هنگام تولید شیشه لاکوبل به قسمت پشتی آن ها رنگ می­ ‌زنند ­که طرف دیگر آن را می­توان مشاهده کرد. در واقع از طرف دیگر شیشه فقط می­‌توان رنگ زده شده را مشاهده کرد و نمی‌توانیم چیزی که پشت شیشه قرار دارد را مشاهده کنیم به دلیل اینکه این شیشه ها شفاف نمی‌­باشند.

کاربرد شیشه رنگی در دکوراسیون

شیشه های رنگی به طور کلی قابلیت های متفاوتی دارند و می­توان از آن ها در قسمت های مختلف استفاده کرد. برای مثال می­توان از آن ها در ویترین ها و پارتیشن ها، شیشه بین کابینت، دیوارها، حمام و غیره استفاده کرد.

از شیشه های رنگی که شفاف باشند نیز در نماهای ساختمان ها استفاده می­‌کنند. از مهمترین آن ها که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده به عنوان دیوارپوش یا شیشه بین کابینت است که بیشترین استفاده از شیشه های رنگی در این موارد است.

دیوارپوش شیشه رنگی

استفاده از شیشه به عنوان دیوارپوش در شرکت ها و منازل بسیار رونق یافته است. استفاده از این روش مزایای مختلفی را به همراه دارد. یکی از مزایای آن این است که فضای شما را بیش از آنچه که هست نشان می­دهد، همچنین کمک می­‌کند تا لکه ها و خرابی های روی دیوار پوشانده شوند و همچنین به راحتی می‌­توانید آن ها را نظافت کنید. شیشه رنگی دیوارپوش در رنگ های مختلفی تولید می‌­شود و از این رو مشتری می­‌تواند با توجه به سلیقه خود به راحتی رنگ مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهد و به راحتی آن را نصب کند.

شیشه بین کابینتی

از دیگر مواردی که می­‌توان از شیشه های رنگی استفاده کرد، در بخش شیشه رنگی بین کابینتی است. این شیشه ها از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در برابر گرمای زیاد و همچنین ضربه ‌ها مقاوم بوده اند. به همین دلیل می‌­توانید از آن ها بدون هیچ گونه نگرانی در اطراف گاز نیز استفاده کنید و دغدغه ای برای آسیب دیدن آن ها نخواهید داشت. کثیف شدن اجسام در آشپزخانه بسیار رایج است. از پاشش مواد غذایی گرفته تا انواع روغن ها و مواد چرب، اما نگرانی نخواهید داشت، چرا که تمیز کردن این شیشه های رنگی بسیار راحت است و تنها با یک شیشه پاک کن و دستمال می­‌توانید آن ها را تمیز کنید.

فارغ از کاربردی بودن شیشه های رنگی، از آن ها به خاطر جلوه زیبایی که دارند استفاده می­‌شود. انواع و اقسام مختلفی دارند و افراد با می‌­توانند مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین به علت انعکاس نور کمک می‌­کند تا فضای شما روشن تر از حد معمول به نظر برسد. به وجود آوردن یک فضای نورانی و درخشان از مهم‌ترین دلایل استفاده از این شیشه های رنگی است. همچنین انرژی از بیرون را به خوبی دریافت می‌­کنند و از ورود اشعه های مضر خورشید نیز جلوگیری می­کند.

استفاده از شیشه رنگی در پذیرایی منزل

قسمت پذیرایی هر منزلی مهم‌ترین قسمت آن به حساب می­‌آید که دکوراسیون داخلی آن بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. در دکوراسیون داخلی این بخش برای دیوارها و همچنین سقف های سالن استفاده می­‌شود. از دیگر مواردی که از شیشه رنگی در پذیرایی استفاده می­‌شود، این است که آن را بزرگتر نشان می‌دهد و فضایی دلنشین تر به وجود می‌­آورد. برای قسمت پذیرای استفاده از شیشه های که رنگ روشن دارد بهتر است و به بزرگتر و روشن تر شدن فضای شما بسیار کمک می­‌کند.

استفاده از شیشه رنگی در پنجره و قاب ها

در گذشته بسیار دور استفاده از شیشه های رنگی در پنجره ها و قاب ها مورد استفاده قرار می­‌گرفت. استفاده از این شیشه های رنگی کمک می‌­کرد تا نور با زیبایی به داخل منزل تابیده شود. شیشه ها بیشتر در سبک های کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می­‌گیرند و البته در سبک های مدرن نیز می­‌توان از آن ها استفاده کرد و بستگی به سلایق افراد دارد.

شیشه رنگی در درب منازل

به دلیل اینکه اولین چیزی که افراد با آن برخورد می­‌کنند، درب های هر ساختمان است، استفاده از شیشه های رنگی در درب های منازل کمک می­‌کند تا فضای ساختمان جذاب تر به نظر برسد. استفاده از این روش در ساختمان های مدرن و همچنین خانه های ویلایی بسیار کاربرد دارد. شیشه رنگی در درب ها به گونه ای استفاده می‌شود که برخی از نقاط درب را شیشه تشکیل می­‌دهند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند و ظاهری زیبا را به درب شما می­‌افزایند. بهتر است برای آن از رنگ های روشن استفاده کنید تا جذابیت آن بیشتر شود.

نتیجه گیری

به طور کلی از شیشه های رنگی در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی منازل و ساختمان ها در سبک های سنتی یا مدرن استفاده می‌­شود. از انواع شیشه های رنگی مدل لاکوبل است و می­توان از آن ها در مکان های مختلف استفاده کرد. از مهم ترین موارد استفاده از شیشه های رنگی دیوارپوش ها، شیشه بین کابینتی، نمای ساختمان ها و دکوراسیون داخلی منازل است.

همچنین بخوانید:

انواع شیشه هایی که باید به عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی بشناسید

۱۰ نکته تاثیرگزار در نحوه قراردادن آینه‌ها برای دکوراسیون داخلی

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x