جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن اداری ساخته شده با شیشه سندبلاست
فهرست مطالب

آخرین مقالات

تاثیرات پارتیشن های اداری بر راندمان کاری کارمندان

پارتیشن اداری ساخته شده با شیشه سندبلاست

فهرست مطالب

یکی از موارد مهم برای بهبود کاربری کارمندان مجهز کردن محل کار و همین طور طراحی مناسب آن است. از هر لحاظ که شما فکرش را بکنید، افراد در محیط های دقیق طراحی شده و مناسب بازدهی بالاتر و بهتری دارند.

همان طور که می دانید کارمندان برای خوب و با دقت فعالیت کردن، به یک محیط راحت، ساکت و مناسب با آن فعالیت نیاز دارند؛ اما گاهی اوقات به دلیل مسطح بودن فضای محل کار و یا حتی دلایل دیگر، ممکن است امکان فراهم کردن یک فضای مناسب و مطلوب برای کارمندان امکان پذیر نباشد.

امروزه، علم و صنعت در گوشه و کنار جهان در حال رشد و پیشرفت است و بسیاری از افراد زمان زیادی را برای پیدا کردن راه برای مشکلات زیادی صرف می کنند. یکی از دستاوردهای رشد و پیشرفت صنعت که توانست راه حلی ساده و آسان برای تقسیم بندی محیط های فلت و مسطح باشد، ساخته شدن پارتیشن ها بود. پارتیشن ها یک جایگزین ساده تر و کم هزینه تر برای ساخت دیوارها بودند و در طی سالیانی که تولید می شدند، قابلیت های مختلفی به آن ها اضافه شده است.

پارتیشن ها در شکل ها، انواع و جنس های مختلفی ساخته شده اند و به همین سبب، هر شخصی با هر هدف و با هر سلیقه ای می تواند از آن ها استفاده کند. یکی از انواع پارتیشن ها که امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و در گوشه و کنار جهان از آن ها استفاده می شود، پارتیشن اداری است.

پارتیشن های اداری یک روش مقرون به صرفه و همین طور انعطاف پذیر برای تقسیم بندی محوطه ها به حساب می آیند. اما جدا از زیبایی ها و کاربردهای تزئینی این محصول، پارتیشن های اداری تاثیرات مثبتی هم بر روی راندمان کاری کارمندان خواهند داشت. در ادامه این مطلب چند مورد از تاثیرات پارتیشن های اداری بر روی نحوه فعالیت کارمندان و همین طور محیط کار آن ها ذکر شده است.

ایجاد حریم خصوصی:

یکی از کارهای اصلی پارتیشن ها، تقسیم بندی فضا و ایجاد حریم خصوصی است. پارتیشن ها می توانند یک فضای خالی را به چند اتاق مختلف تقسیم کنند و آن را به یک فضای کاری خوش ساخت تبدیل کنند. در صورتی که برای کامل کردن یک فضای کاری نیازمند یک اتاق عایق صدا هستید، می توانید از پارتیشن های دو جداره عایق صدا استفاده کنید. پارتیشن های عایق صدا می توانند یک گزینه مناسب برای ساخت اتاق های ملاقات و یا اتاق های کنفرانس باشند. با استفاده از پارتیشن های اداری، شما قادر خواهید بود تا برای هر کارمندی یک فضای کار مخصوص به خود آن شخص را تدارک ببینید؛ با این کار شما به راحت تر شدن محیط کار کارمندان کمک خواهید کرد و به آن ها این امکان را خواهید داد تا بتوانند در یک فضای شخصی و راحت و بدون هیچ مزاحمت و یا حواس پرتی، کار خود را انجام دهند.

پارتیشن های اداری شیشه ای به دلیل شفافیتی که دارند می توانند این فرصت را به کارمندان می دهد تا علاوه بر داشتن یک محیط کار مخصوص به خود، بتوانند از نحوه کار همکاران خود نیز اطلاع داشته باشند. البته در صورتی که نیاز به ساخت فضاهایی دارید که از بیرون داخل آن دیده نشود و از لحاظ بصری خصوصی باشد؛ یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما، پارتیشن های اداری ساخته شده با شیشه های هوشمند است. شیشه های هوشمند طوری طراحی و ساخته شده اند که بتوانند هم به صورت شفاف و هم به صورت مات ظاهر شوند؛ پس در نتیجه، شما قادر خواهید بود از هر دو حالت این شیشه ها در مواقع دلخواه استفاده کنید.

دسترسی عالی به نور طبیعی:

همان طور که گفته شد پارتیشن های شیشه ای شفافیت زیادی دارند و همین ویژگی آن ها باعث می شود که هیچ نیازی به نورهای مصنوعی نباشد چرا که آن ها به سادگی نورهای طبیعی خارجی را از درون خود عبور می دهند. یکی از فواید این مورد، کم تر شدن میزان استفاده از انرژی و همین طور کاهش هزینه ها است.

یکی دیگر از تاثیرات مثبت آن ها، افزایش نشاط و انرژی کارمندان است. در صورتی که محیط کارمندان با استفاده از نورهای طبیعی روشن شود، می تواند یک حس نشاط و راحتی را به آن ها بدهد و انرژی آن ها را چند برابر افزایش دهد.

البته باید بدانید که این پارتیشن ها با وجود این که نور را از خود عبور می دهند، اما از اثرات مخرب نورهای خورشید جلوگیری می کنند. همان طور که خودتان می دانید، نور خورشید حاوی یک نوع اشعه معروف به اشعه فرا بنفش (Ultra Violet) یا همان UV هستند. این اشعه ها می توانند در صورت تابش در دراز مدت، به وسیله ها و یا حتی بدن آسیب برسانند.

پارتیشن اداری با فریم آلومینیومی سیاه

افزایش جریان دما:

شرایط هوا و مناسب بودن دمای محیط، برای راحت بودن هر انسانی لازم است. باید بدانید که دمای مناسب برای بدن انسان ها به طور کلی بین 21 تا 23 درجه سانتی گراد است و برای حفظ این درجه مطلوب، جریان داشتن هوا ضروری است. پارتیشن های اداری می توانند یک گزینه مناسب برای ساخت اتاق هایی با جریان هوای لازم باشند.

در صورت تقسیم بندی محیط کاری با پارتیشن های اداری، کافی است تا برای خنک تر شدن هوا، درها را باز کنید و یا برای گرم تر شدن و افزایش دما، درها را بسته نگه دارید. پارتیشن ها می توانند به شما برای کنترل دمای اتاق در تمامی فصول سال و در هر شرایط آب و هوایی کمک کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کیفیت هوا می تواند بر میزان انرژی و حتی دقت و تمرکز حواس ما تاثیر بگذارد؛ پس پارتیشن های اداری می توانند هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر روی تمرکز و نحوه کار کارمندان موثر باشند.

زیبایی محیط کار:

پارتیشن های اداری در انواع و طرح های مختلفی تولید و عرضه می شوند. اکثر پارتیشن ها ظاهر زیبایی دارند و طوری ساخته و یا طراحی می شوند که بتوانند برای هر محیطی و هر نوع دکوراسیونی مناسب باشند.

مطمئنا می دانید که زیبایی محیط کار، می تواند تا چه میزان بر راندمان کاری کارمندان، موثر باشد. شما می توانید پارتیشن شیشه ای خود را، با هر طرح و شکلی که دوست دارید، تزئین کنید.

در صورتی که شرکت شما لوگوی خاصی دارد، شما می توانید تصویر لوگوی برند خودتان را بر روی پارتیشن های اداری قرار دهید. در صورتی با استفاده از پارتیشن های ساخته شده با شیشه رنگی، مشکلی ندارید، می توانید پارتیشن های اداری با رنگ های اصلی برند خودتان را سفارش دهید. بهتر است حتما پارتیشن های شیشه ای هم رنگ و یک شکل، برای یک فضا تهیه کنید. چرا که با انجام این کار می توانید یک جلوه زیبا و یک دست را داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت پارتیشن های اداری، تنوع آن ها در طرح درها و فریم هایشان است. امروزه شما بسته به نوع احتیاج و سلیقه تان می توانید پارتیشن های متفاوتی از لحاظ شکل و جنس فریم، تهیه کنید.

پارتیشن اداری ساخته شده با شیشه هوشمند

در صورتی که محل کار شما بر اساس دکوراسیون های کلاسیک و سنتی طراحی شده است شما می توانید از پارتیشن هایی که فریم های چوبی دارند استفاده کنید. و اگر دوام و میزان مقاومت پارتیشن ها برای شما حائز اهمیت است، بهتر است از پارتیشن هایی که فریم های آلومینیومی دارند استفاده کنید.

نوع دیگری از پارتیشن های اداری که طرفداران بسیار زیادی هم دارد، پارتیشن فریم‌لس است. پارتیشن های فریم‌لس به صورت تمام شیشه و بدون قاب ساخته می شوند. این پارتیشن ها، به دلیل سادگی خاص و جذابی که دارند، می توانند در هر نوع محیطی به کار بروند.

یکی دیگر از مزایایی که برخی از انواع پارتیشن ها در اختیار شما می گذارند، قابلیت نصب پرده است. با نصب پرده بر روی پارتیشن ها، شما می توانید یک فضای خصوصی و شخصی را برای کارمندان فراهم کنید.

با تمام این توصیفات، اگر شما هم به زیبایی محل کارتان اهمیت می دهید و از تاثیر آن بر روند کاری کارمندان آگاه شده اید، بهتر است برای زیباسازی محل کار با استفاده از پارتیشن های شیشه ای، چند نکته را مد نظر خود قرار دهید.

اولین نکته این است که حتما، پارتیشن های اداری شما، باید با سایر مبلمان ها و وسیله های دیگر یک نوع هماهنگی را ایجاد کنند. این هماهنگی می تواند بر اساس رنگ، طرح و یا بسیاری از ویژگی های دیگر هم باشد. زمانی که تمامی المان های اتاق کارمندان، به نوعی با هم مطابقت داشته باشند، این قضیه باعث می شود تا برای کارمندان یک نوع حس راحتی و آرامش ایجاد شود و همین امر می تواند به بهتر شدن روند کاری آن ها کمک شایانی کند.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن ها توجه کنید اندازه پارتیشن ها است. پارتیشن ها باید دقیقا مطابق با نیاز شما باشند؛ اگر اندازه پارتیشن ها بزرگ تر از حد نیاز شما باشد، فضای زیادی را اشغال می کند و در تقسیم بندی فضا مشکلات زیادی را به وجود می آورد. اگر اندازه پارتیشن ها کوچک تر از میزان نیاز باشد، اندازه فضا کوچک تر از آن میزان که کارمندان به آن ها نیاز دارند خواهد شد. اگر می خواهید برای دفتر کار و یا اداره خود یک دکوراسیون شیشه ای زیبا داشته باشید، می توانید از المان های دکوراتیو شیشه ای دیگری مانند نرده شیشه ای هم استفاده کنید.

با تمام این تفاسیر، می توان ادعا کرد که پارتیشن های اداری یک راه فوق العاده برای تقسیم بندی فضاهای کاری و ادارات هستند. پارتیشن های نه تنها بسیار مقرون به صرفه هستند، بلکه حتی می توانند تاثیرات زیادی بر روی راندمان کاری کارمندان داشته باشند و حتی آن را چند برابر بهتر کنند. علاوه بر این ها، پارتیشن های اداری می توانند در زیباسازی محل کار شما، نقش مهمی داشته باشند و آن را به یک مکان خاص و زیبا تبدیل کنند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x