جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کاربرد شیشه لاکوبل در فضای اداری
فهرست مطالب

آخرین مقالات

شیشه لاکوبل چیست؟

کاربرد شیشه لاکوبل در فضای اداری

فهرست مطالب

لاکوبل نوعی شیشه صاف است که یک طرف آن با رنگ پوشانده شده است. در واقع به شیشه های پشت رنگی (back painted glass) اصطلاحا لاکوبل می گویند. این شیشه ها ظاهر منحصر به فردی داشته و براق هستند و به همین دلیل در طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان شیشه های دکوراتیو و تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه لاکوبل تنوع رنگی بالایی دارد و در 25 رنگ مختلف به بازار عرضه شده است. این شیشه ها دارای دو نوع شیشه پشت رنگی مات و شیشه پشت رنگی براقی که نور را از خود عبور می دهد، است. ضخامت این شیشه ها بین 4 تا 20 میلی متر متغیر است.

شیشه های لاکوبل در دو سطح ایمن (SAFE) و ایمن پلاس (SAFE+) در دسترس بوده و مانند شیشه های آنتی باکتریال عمل می کنند. این شیشه های پشت رنگ شده برای نخسین بار توسط کارخانه AGC  بلژیک تولید شده و از بلژیک وارد ایران شدند. در واقع لاکوبل نام برند این کارخانه است اما در ایران این شیشه ها به نام های تجاری لاکوبل و متلوکس شناخته می شوند.

مزایای شیشه لاکوبل

این شیشه ها از مواد بادوامی ساخته شده اند. بنابراین با استفاده از شیشه های لاکوبل دیوارها، درهای کشویی و مبلمان ظاهر اصلی خود را برای سال ها حفظ می کنند.

شیشه لاکوبل ایمن بوده و در هنگام شکستن خرد نمی شوند و نمی ریزند.

تمام رنگ های شیشه لاکوبل با محیط زیست سازگار هستند. آن ها با انتشار مقادیر بسیار کمی از ترکیبات آلی فرار (VOC: ترکیبات شیمیایی شامل کربن که در دمای محیط یا در دمای فرآیند تبخیر می شوند) و فرمالدهید، کیفیت هوای داخلی را حفظ می کنند.

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، این شیشه ها پالت رنگی متنوعی دارند و به جز 25 رنگ موجود، سایر رنگ ها را نیز می توان سفارش داد و شیشه هایی به همان رنگ تولید کرد. البته این امکان برای شیشه های شفاف و شیشه هایی با رنگ متالیک وجود ندارد.

شیشه لاکوبل در برابر گرما و اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است؛ بنابراین برای استفاده در داخل و خارج از خانه مناسب است. همچنین به دلیل مقاومتی که در برابر رطوبت دارند، در فضاهای مرطوب دچار پوسیدگی و تغییر رنگ و زنگ زدگی نمی شوند.

این شیشه ها در برابر شوک حرارتی نیز مقاومت می کنند  و چون در فرآیند تولید قابلیت سکوریت و نشکن شدن را پیدا می کنند، هفت برابر قوی تر از شیشه های خام هستند؛ بنابراین در شرایط و فضاهای گوناگون استفاده می شوند.

کاربرد شیشه لاکوبل در آشپزخانه

شیشه لاکوبل به دلیل داشتن سطح صاف و یکنواخت، نصب و نگهداری بسیار آسانی دارد. برای نصب این شیشه ها می توان از چسب یا بست فیکس پوینت استفاده کرد.

طراحی این شیشه ها به گونه ای است که نور فضای داخلی را بازتاب می کند و باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می شود. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از لامپ های زیاد نیست و به این ترتیب در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

از دیگر ویژگی های مهم شیشه لاکوبل می توان به ضد خش بودن و قابل شست و شو بودن آن ها اشاره کرد. برخی از این شیشه ها نیز قابل چاپ هستند و می توان بر روی آن ها تصویر دلخواه را چاپ کرد.

کاربرد شیشه لاکوبل

شیشه های لاکوبل برای طراحی شیک و جذاب دکوراسیون داخلی گزینه مناسبی هستند؛ از جمله موارد استفاده آن می توان به دیوارهای شیشه ای، میزهای شیشه ای، قفسه ها و کابینت های شیشه ای اشاره کرد. از شیشه های لاکوبل شفاف در نمای بیرونی ساختمان ها، نورگیرها و آینه کاری های داخلی بناهای سنتی استفاده می شود. می توان این شیشه ها را با چوب یا سنگ نیز ترکیب کرد و دکوراسیون زیباتری ایجاد کرد. این شیشه ها جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری هستند. همین طور به دلیل ایمنی بالا و ضد خش و نشکن بودن در مهد کودک ها و فضاهای آموزشی مختص کودکان برای زیباسازی محیط مورد استفاده قرار می گیرند. از شیشه لاکوبل همچنین در فضای بین کابینت ها استفاده می شود. این شیشه ها از نفوذ رطوبت به ديوار و لايه های ديگر جلوگيری می کنند.

برخی کاربردهای دیگر شیشه لاکوبل عبارتند از: در آشپز خانه ها، چیدمان اتاق خواب ها، حمام های شیشه ای، دکوراسیون و طراحی داخلی انواع فروشگاه ها و دندان پزشکی ها، جدا کننده ها مانند پارتیشن ها در ادارات و منازل، در آینه های رنگی و زیبا و …

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 2 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x